вторник, 15 април 2008 г.

Вторник - Пазарен ден

15 април е, данъците са платени и ми олекнаха и сърцето и джобовете, отивам на пазар и този път ще гледам през обектива на телефона си за тези които са далече. Сетих се за Нели, която ме посети миналата година. Тя живее в Екс-ан-прованс, или в френската Провиция, която ни е модел и на нас. Казвам и на Нели, отиваме на пазар, облечи се добре и ще прекараме там до късно. Тя ме гледаше очудено и ме пита, какво ще правим там бе Венци толкова време. Ами ще купим салата, хляб, сирене, аз нося вино и ще видим кой е на плазата, и т.н. Провинциално.

Rick Bolen, е първият познат който е подранил (мъжа с брадата, доста известен фотограф), защото като мен е довел и сина си. Младите също се събират и обичат пазара, ядът безплатни мостри на сирене, пица, или corned dog, кремвирш обвит в пържен качамак . Моят Крис е със скейтбордърите, доста е напреднал в спорта и цялата им агитка се пързаля на паркинга зад гърба на кметството. С Рик се срещаме пред сергията на моите приятели от Тай Чи и уважавани екологични фермери Пол и Кенди. Зеленчуците са органични, те снабдяват най-добрите ресторанти в града и са много мили хора. И двамата рисуват, в петък Кенди отваря изложба с живопис. Тя е емигрантка от Ню Йорк, в смисъл теглила им е една майна на тези с костюмите и е дошла тук да живее полезно и здраво. Много ги обичам, с Пол сме тим със Тай Чи мечове от 11 години.

В същото време се виждат и първите участници на винената маса - Сонома е едно от малкото место където е позволено пиенето на вино в парка на плазата или площада по нашенски. Хора от винарският бизнес носят вина от дегустационните зали на избите, за да ги пробват колеги и да се уважи пазара. Аз съм щастлив да пия вино с доста известни винари, и да пробвам мостри от нефилтрирани, не блендвани, не комерсиални версии, които са един път в живота изживяване.













Дегустация на местен зехтин, ранна и късна реколта проби, не знаех че и те копират винените реколти.



Ако ви потрябва малко салам или нещо друго, през улицата е Sonoma Cheese Factory.














Около плазата са подредени редица от добри и много добри ресторанти, някои са като за туристи. Готви се добре, но като почне сезона, сървиса може да се бави, особено по време на фестивалите - филм, джаз, зехтин и моят любим празник на гроздобера. Чао.


Няма коментари: